~....ROSELLE & BOUGAINVILLEA ....~

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice, it is not a thing to be waited for, it is a thing to be achieved."

Friday, July 24, 2009



"SHAH ALAM: Dua beradik maut apabila motosikal mereka merempuh belakang sebuah teksi ketika cuba melarikan diri selepas meragut beg tangan seorang eksekutif wanita di persimpangan lampu isyarat Persiaran Kerjaya, Glenmarie di sini, semalam. Dalam kejadian jam 3.45 petang, dua beradik berusia 25 dan 30 tahun itu memecahkan cermin kiri Mercedes-Benz wanita berkenaan dan melarikan beg tangan mangsa ketika kereta itu berhenti di persimpangan lampu isyarat.

Bagaimanapun, Junaili Abdul Hamid, 43, bertindak nekad mengejar peragut terbabit dan ketika cuba melarikan diri, motosikal dua beradik itu merempuh belakang sebuah teksi di persimpangan Jalan Batu Tiga Lama." (Berita Harian,Jumaat,24 Julai 2009)

Macam-macam hal yang berkaitan dengan peragut sekarang. Sedikit masa dulu negara kita digemparkan dengan kematian ibu yang sedang hamil akibat cedera parah diragut oleh manusia yang tidak berperi kemanusiaan. Lain pula ceritanya dengan dua beradik yang maut kerana meragut seorang wanita semalam. Kasihan sungguh kepada ibubapa mereka kerana kehilangan dua orang anak serentak. Tapi mungkin ada hikmah disebalik kejadian.

0 comments:

Post a Comment