~....ROSELLE & BOUGAINVILLEA ....~

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice, it is not a thing to be waited for, it is a thing to be achieved."

Thursday, October 8, 2009

Bagan Pinang VS Kerepek Bawang

Posted by Roselle


Ngantuk..memang ngantuk giler..tibe2 plak nset aku bebunyi..huhu..hampeh btul saper la anto msg time2 aku nga lena diulit intan nie..geram btul..aku pun amik la nset Nokia cikai aku..Open message... Slm. smlm raturan pemuda2 umno menyerang petugas2 pas, markaz pemuda keadilan dan induk, 8- 10 org cedera! Mlm ini Tuan Guru Nik Aziz d jadualkan bceramah d UPU kg Bgn Pinang. Mohon kpd smua pejuang Islam yg cintakn syahid utk brkubu & melindungi pimpinn kita d bagan pinang shingga pilihanraya. Ya Allah kau gerakkan hati mereka utk brsama2 d BAGAN PINANG. Dr SU UPU kg bagan pinang @ Ketua Penerangan Pemuda NS....macam tu la bunyinyer mesej yang aku terima..betul ker??aku pun tekejut gak..mase hari penamaan calon ketua putera umno mendakwa dipukul oleh pemuda PAS..ermm..aku xmau la nak mengulas benda nie..sebab blog nie bukan blog politik...tapi aku harap PRK kali nie dijalan dgn bersih dan adil..kite kan org melayu wat per mau gado..xmacho r..hihihi...

Dari melayan benda2 nie bek aku mkn kerepek bawang yang aku beli
semalam..hhuuhu..walaupun terasa nak muntah kunyah kerepek nie..tp tepaksa la aku telan jugak..yela,,igt murah ker aku beli..RM3 tau..huhu..aku terasa ditipu hidup2 bile aku beli kepek bawang nie..btul ker nie kepek bawang??asal rase len bangat???

semalam tibe2 plak tekak nie meronta2 nak telan kepek bawang..mcm mengidam plak..nie semua kak long aku punyer pasal sebab die beli kepek bawang time raya ari tu..apa lagi..aku pun sental la hari2 kepek bawang tu..xmkn nasik pun xper asalkan kepek bawang terhidang didepan mate..hehe..mak aku pun bebulu jer nengok aku mkn kepek tue ari2..walaupun dah byk kali mak aku wat jelingan maut tatkala aku mengumpil penutup tin tempat kepek bawang tu disimpan dengan sudu..aku wat bodo jer..hanya jelingan maut mel jer yang mampu menggugat aku..hehe....nampaknyer mak aku mesti menyusun strategi baru dgn menyembunyikan tin kepek bawang tu dibawah katil..hohoho..

sampai la aku balik mktb..kepek bawang masih terbyang2 lagi...semalam merupakan kemuncak tahap kesabaran aku...."huh...aku mesti menjejak kepek bawang xkire dimane ianya dijual"..persisku dalam hati..dengan rase semangat yang membara..aku menyetat (hidupkan engin) keta aku..trus keluar dr kawasan mktb..destinasi ku...haha xlen xbukan ke Parit Raja..syurga kepek..keta aku melunjur laju menuju ke destinasi....dalam hati..kepek bawang..kepek bawang..huhu..lebeh kurang 15minit..aku pun smpai ke Parit Raja..aku terus singgah kesebuah kedai jual kepek yg aku nengok mcm best jer..byk gak la kepek die jual..aku terus menjejaki kepek bawang.......

Aha!!!..disini kau rupanya..tp asal len sgt warne kepek nie..mcm2 warna plak tuh..ader hitam, merah, hijau, kuning..huhuhu..aku pun tanyer la kat awek kedai tu.."dik,,asal len sgt rupe kepek nie ha?"..awek tu pun jawab.."ala bang..same jer tu...kan lagi menarik..hihihi"..gelak plak awek nie..seb bek xcun..klu x da lame aku ngurat..hehe..sori ye mel...

aku pun amik la sebungkus..yang warne hijau..terus blk mktb..xsabar nak mencekik kepek neh..huhu..smpai dalam bilik..dengan perasaan yang berdebar aku pun bukak plastik tue..trus rase sekeping..mak aih..!!!!..nak muntah..!!!hampeh punyer awek kedai.kalau aku jumpe ko tgh jalan memang tersandar ko kat tiang elektrik..!!!..nie la klu orang melayu b'niaga..asyik nak menipu jer..cmner bangsa sendiri nak maju.dah la xsedap..lemau plak tu..

aku pun letak kepek tu tepi katil..trus rebahkan diri atas katil..menutup mata..menahan kekecewaan yang xterperi..ape la nasib...tibe2 aku rase ader satu lembaga masuk bilik aku..ermm..aku xheran sgt..bilik aku mmang rajin org masuk..pastu wat sepah2..lembaga tu terus berhenti tepi katil aku..plastik kepek bawang aku bebunyi..sah lembaga tu amik segenggam kepek tu..aku trus bgn dr tido..hah!!..mencurik ea...jerit aku..asrap ruper..die igt aku tido la tu.."ala bukan luak pun..eh..asal len jer rase kepek ko ha???"....hahaha..padan muke ko..aku nak ko abes kan segenggam tu...

itu la kehidupan...kite kene berhati2 mase wat pilihan...jgn ingt benda yg cntik tu rasenyer sedap...blum tentu yang cntik tu sedap..same la mase kite membuang undi..ape yg kite mau bkn janji2 yang manis dan cantik2 jer..tp perlaksanaan janji tu nanti...

aku ikat plastik kepek tu ngan getah...bukak penutup tong sampah..terus buang..itu la nasib kepek bawang..nampak jer cantik..tp xberguna langsung....

ADIOS......

0 comments:

Post a Comment