~....ROSELLE & BOUGAINVILLEA ....~

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice, it is not a thing to be waited for, it is a thing to be achieved."

Thursday, October 22, 2009

Memori bulan pose...

Posted by Roselle

Ini adalah antara bahan utama untuk membuat rendang. Bagi kawan-kawan pompuan yang xtau sebab xreti masak, bahan ini dinamakan kerisik..xder kerisik nie rendang xjadi..kerisik merupakan antara bahan yang paling susah nak disediakan..huhuhu..


Sementelah ahli keluargaku sibuk membuat persiapan lemang dan rendang..si baby nie begitu asyik dibuai mimpi dalam buaian..klu x die duk mengacau jer...


Rendang original negeri sembilan yang dimasak oleh Chef Masliza iaitu Kak Ngah aku..hehe..rendang nie memang sedap..maka tak hairanlah menjelang raya ke-2, rendang nie dah licin..huhuhu


Bak kata pepatah...malang tidak berbau..itulah yang terjadi keatas lemang abang ipar aku yang tiba-tiba rebah menyembah bumi..Mak aku selaku otai kat situ dan merangkap Ketua pasukan terpaksa turun padang dan membantu menyelesaikan masalah.


3 anak dara pingitan yang buat-buat rajin tatkala kamera difokuskan kepada mereka...huh...die orang nie bukan bole harap sangat..pose jer yang lebih...huh..mel jugak yang rajin bangat.



Kak ngah aku selaku chef bahagian rendang sedang bertungkus-lumus menyiapkan rendang walaupun beliau hampir-hampir terbuka posa akibat terdedah kepada haba api terlalu lame..=p

P/S : Raya tahun nie aku rasa memang meriah..sebabnya aku pun banyak jugak dapat duit raye..tapi malangnyer Mel xmau datang beraya kat umah aku..eleh,,die tue cakap jer lebih..bukan berani pun nak datang..huh..=p